Sonntag, 17. Oktober 2010

"LOJA MBI GURË"LIMAN ZOGAJ

Biblioteka

Poezia





Redaktor

Ali D. Jasiqi




Recensent

Halil Haxhosaj






Ballina

Litografia




LIMAN ZOGAJ








LOJA MBI GURË

- Poezi-








Ndërmarrja shërbyese

“Jeta e re”

Prishtinë

2 0 1 0

































MBI FLATRA TË  SHQIPONJËS
















































DJEPI


Gjyshi e ka gdhendur

Me briskun maje thyer

Me dorëzën prej bririt

Vetëm për t`na përkundur

Mes flatrave të shqiponjës






















KULLA


Në oxhaku me zjarrin e pashuar

Nëna piqte bukë mbi prush

Zgjohuni, na thoshte se dielli ka lindë

E qengjat le të kullosin në fushë























LOJA


Një lojë e luanim të gjithë fëmijët

Dhe ishte më e bardha botë

Ag e terr në lojë

Me këngë e buzëqeshje plot























LUMI


Ura nuk i lidhte brigjet

Vetëm një lis i prerë  mbi lumë

Herë mbytej Blerina

Herë  mbytesha unë























PSE


Kur i preni malet

Ka me shumë vetëtima

Rrufetë të zënë  në diell

Mbesim pa kulmin e blertë

Pse nuk i shembeni binarët e ndryshkur

Trepçës i shiten gjymtyrët

Në pikë dite shkrihet ari plumbi...

Në secilin horizont

Leukimia e dheut herr

Deri në palën e gërryer

Pse nuk u bini daulleve

Ta luajmë “Vallen e Rugovës”

Veshur me tirq e xhubleta të bardha











OFSHAMË


Goli Otoku

As ujdhesë

As det

As tokë

Aty

Shkretëtira dhe ferri

Zinxhirët

Nëpër gjymtyrët eshtra

Plagë në  trupat-shkëmb

Mbytur në gjakun e zogjve të dritës

Shungulluar nga ulërima

E lakenjve me zgjebe

Edhe lulet e kujtimeve

Digjeshin në fotosintezën e parë

Aty në varrin e zi ferr

Në Goli Otokun varre

Dhe ti o i mjeri

O i ziu Burrel

Pse edhe ti varre

Pse edhe ti ferr?



MIOPET NËPËR DRITË    


Buzë kënetave

Do varre

Në urnat prej metali

Zogj me flatra të prera

Në klinikën pa kulm

Ku operohet nën diell

Kadareja e solli Lindën B

Me dhimbje në zemër

Me shikim thyer errësirës

Autorin e deh ofshama

Një aktor për Luftën e Trojës

Luan të shtatë  Liqenet e Lurës

Dhe shtegun e dritës s’e gjen

Sa e gjatë kukama

Derisa edhe unë pëlcita

Bashkë me ofshamën








NJË  JETË


Me shpirtin nëpër dhëmbë

As i gjallë as i vdekur

Engjëll me biografi

Të djegur në ballë

Fëmija bonjak dridhet

Përtyp bukë misri

Tharë e rritur dimrave

Furtunave të zeza

Nuk është pak

Një jetë

Me shpirt nëpër dhëmbë

Duke e pritur dritën













MALET


Degët e lakuara gjer në  dhe

Do lule nën borë

Dhe një zog të  ngrirë

E mora në dorë

Sa vite të egra

Malet kurrë s`janë  herrë

Dimrave nuk u thanë

Bleruan në pranverë

Fola dhe me lisat

E lartë gjer në  qiell

Po ta kisha unë këtë  shtat

Kisha folur me diell













E DI 


Lëkurën e daulles

E bëra fitil-fitil

Dhe e harrova

Melodinë e valles

Varrmihësi i engjëjve

Ma kërkonte ditën e varrimit

E puthte tehun e kazmës

Dhe lutej për vdekje të reja

Në ugarin e parë

Është thyer urëza

Kuajt pa fre lodrojnë

Troku çohet peshë

Malësori me motosharrën  “Still”

I sakaton malet e brinjave

Ka harruar

Se e herr blerimin








SI NË  ËNDËRR


U tremba

Kur ta pashë lotin në  qepallë

Edhe unë qava

Si në ëndërr

Në natën e dytë

Humbe si ylberi nga gurrat

Sa gjatë e prita

Kthimin e pafund

Do lakuriqë

E copëtonin terrin e natës

Në shtratin tim

Vriste heshtja dhe malli

Nuk ka ikje më të  largët

Se deri në harrim

Edhe nëpër magmën e vullkaneve

Ka dallgë që ngrijnë








LOTËT


Kush ma e vodhi foshnjën

Oh e zeza unë

Loti m’u beftë gur

E britma furtunë

Për trimin thotë dhe populli

“Të merr gjak në vetull”

E jo foshnjën e kësaj nëne

Me çarçaf nën sqetull

Pas pesëdhjetë viteve kthehet lumi

Foshnja s’kthehet burrë

Te Motra lotshterur

Te Nëna zemërgur


















MË  KA MARRË MALLI


































(Zbrazët)
















IKJA


M’u duk se ra tërmeti

Por toka nuk u dridh

M’u duk se prangat

E lidhnin edhe dritën

Por dielli nuk u lidh



















DETI I ZI


A  jam unë më  korb

A ti o det i zi

Pse mbi valë më  le

Kur vdes mërgimi në  ty























VARRI


Si zog

Mbi Kullën e Ajfelit

As i vdekur

As i gjallë

Kurrë mërgimeve

Nuk desha djep

As sot nuk dua varr



















MË  KA MARRË MALLI


Për pak ujë nga krojet

Për blegërimën e qengjave

Për lojën e fëmijëve në  fushë

Për fyellin e këngëve maleve

Për sofrat e shtruara odave

Për flakën e prushin në  oxhak

Për krismat dasmave

Për lotët në vdekje

Për bekimet e nënave

Për buzëqeshjet e vashave nën qershia

Për një vrap me kalin pa jele

Për ogiçin brirë dredhur

Për gurgullimat e krojeve

Për agimet në vatër...

Ah

Sa më ka marrë  malli










KËNGA E GURRAVE


Në malet me ahishte

Buronte një gurrë

Me ujin si loti

Këndonte nëpër gurë

Te shkëmbi i bardhë

Punonte dhe mulliri

Te blini i lartë

Këndonte dhe bilbili.

Sa i gjatë ky lumë

Sa Drini e Buna

Sa këngë me valë

Sa e fortë furtuna













DETI


Hyra në ujë

Në rërë

Desha ta shkrehi dhimbjen

Por prapë

Ajo ma zë frymën 

Deti krejt ujë

Krejt valë-valë

Unë krejt dhimbja

E bashkë krejt mall

















LOT MBI ARKIVOL 


Një ditë kthehem

Nuk vonohem

Në pranverë a nëpër borë

Jam verbuar e s’e gjej shtegun

Plagë e rëndë  m`ka ra n`kraharor

Mos m`i thoni Nënës Loke

Ka do vite dergjem në  spitale

Nuk e la pa ardhur te Nëna

O i vdekur o i gjallë

Prit e prit

Nuk erdh pranvera

Kurrë nuk ngrohu dielli mirë

Mërgimtari e mbajti fjalën

Në arkivol erdhi i shtrirë











UNË  KTHEHEM


Nuk e di

Por kthehem

Herë si hije

Herë si rreze

Unë zogu i sakatuar

Nga rrufetë e shkretëtirave

Jam shtegtar pranverash

Në diskun e kujtesës

Janë rrënuar arkivat digjitale

Mbaj mend

Vetëm kthimin














BETIMI PARA DHEUT


Herë gur

Herë zog

Shqiponja në lapidar

Lavdinë ia fal dheut

Pirrë-pirrë

Llamba e neonit

Mbi poezinë “Dielli”

Derdhet mall toke

Ika në Detin Marmara

As dashurisë as vdekjes

S’i bëra procesverbal

Me valixhen e pikëllimit

Mbi supe

Kthehem duke i lidhë  plagët

Pranë strehës varr









NË  SHEKULLIN MODERN


Në këtë shekull modern

Luleve në pranverë u bien petalet

Në dimër blerohen të  ngrira

Kush e di në mërgim

Si do të pagëzohen

Fëmijët rrugët lashtësia betejat

A do të shemben digat

A do të ketë tërmete.

Nëse unë eci vertikalisht

Por keq duke çaluar

E ti me kukëzat patentë

Kam frikë

Se më thërrasin pakurrizorë.

Toka krejt akull

Në qiell përvëlon

S’e di këtu në kurbet

Në cilën epruvetë  të ngujohem







KUJTIM


Eci vertikalisht

Shtylla kurrizore e tokës

Lëngon nga operimi pa opium

Në pesë unazat e shtatit

E di

Edhe kur u nisa

Edhe kur humba

Për së gjalli e kam kujtim hirin

Te Buna

E piva një gllënjkë  ujë

E mësova këngën e valës

E mora kujtimin për detin

Nënë

Një ftua

Një lule dhe lotët

I ruaj kujtim








I MORA ME VETE 


I mora me vete

Bukë kripë e kujtime

Tri herë e putha pragun

Atë pragun e kullës sime

Për kujtim e mora

Një asht një pendë  e një shpatë

Të mos e humbi shtegun

Errësirës nëpër natë

Oh me vete i mora

Një lapsë e një  flamur

Ta di se nga jam

Në det dhe në gurë

Me vete e mora

Dhe hartën copë-copë

Pesë gjymtyrë me trupin

T’i bashkoj në Evropë








SY MË  SY


A është dallgë  e detit

Apo pluhuri i harrimit

A është puhi në  shkretëtirë

Apo ofshamë e mërgimit

A është ky fundi

Apo ky është fillimi

Sa i zi Deti i Zi

Sa i bukur Drini

A është vdekje kjo

Apo kjo është jetë

Mos jam bërë memec

Apo vetëm kam mbetur

O a është kthimi im

Apo është humbja jote

A unë humba apo ti ike

Skutave të kësaj bote

Nuk e di për ndarjen

As sot nuk e di

A më shikove në  ballë

A të shikova në  sy



OAZA PREJ QELQI


E mbusha me ujë

Te Kroi i Gurit

Lulet do t’i mbledhë

Fushave të vendlindjes

Uji u bë

Gutacion në gjethe

Oaza epruvetë

E luleve pa rrënjë

Pres e pres

Por nuk blerohen lulet

Pa rrënjë me kërcellin e prerë

Në oazën time të  thyer













PRANVERA


E dua

Për blerimin e fushave

Për ngjyrën e luleve

Për blegërimën e qengjave

Për këngën e bilbilit

Pranvera

M’i shkreh akullnajat

Varur në shpirtin e plagosur

Gjakun e ngrirë damarëve

Lulebora më bëhet lajmëtare e rrezeve

Edhe ajo ishte pranverë

Buzëqeshjet m’i herri nga buza

Kënga m’u bë gjëmë

Loti m’u bë rigë

Stinë e dashurisë  së djegur










ËNDRRAT NË PRITJE


Si një laborator

Me epruveta të thyera

Në dhomën time thyhen

Ëndrrat pritjet

Në shtratin e gjumit dehem

Sepse njëherë

E kam hequr numrin te porta

Dhe s’e gjëja kullën time.

Kam frikë

Se e humb ekuilibrin e kockave

Dhe e thyej me guri

Oazën prej qelqi


















LOJA MBI GURË


















































LOJA MBI GURË

(Aktorëve lladrocas)


Skena te “Shkëmbi i Bardhë“

„Arbëri nuk vdes“ LZ shfaqej premierë

Aty loti u bë këngë

Aty kënga u bë pranverë

Spektatorët duartrokitën gjatë

E malet larg ushtuan

-Arbëri nuk vdes thërrisnin aktorët

Do korba u tërbuan

Xha Dani e kaloi lumin

Erdhi lart mbi gurë

“Sot edhe shkëmbi foli shqip

E ylberi u bë flamur“

Deri në agimin e bardhë

Bukë e kripë në  sofër

Për burrat e lirisë

Lladroci u bë vatër







HARRIMI


Shtatë Liqenet e Lurës

Nuk shterin

Të dashuruarit

Lajnë sytë e skuqur

Në Shpellën e Gadimes

Dashuria ruhet edhe e ngrirë

O Zot

A kanë shpirt të  gjallë.

Në Kalanë e Krujës

Zogjtë paskan bërë  fole

Për të mos na mbytë

Harrimi











NË  MES


Në mes këngës dhe vajit

Guri dhe deti

Unë bonjaku i rrebesheve.

Ylberit cili planet

Ia paska falur ngjyrat

As gurrat s’i shter

Vetëm shtati të mos i vyshkët.

Në mes ujit dhe flakës

Loja me zilen e djallit ters

U flakërova

Edhe në natën plot yje











LAPIDARI NËN DIELL

 

Në pentagramin e vjetër

Si yje të përgjakur

Shkronjat gjuha lashtësia

Kënga krismat liria

Sot dje me shekuj

Në pesë cepa të  kësaj toke

Plotë me gjak e diell e varre

Bekim i kësaj Evrope

Në kaptellët e djepit

Në epitafin e varreve

Krenari e qëndisur

Shqiponja e pa fjetur

Jeho o këngë

Ledhato brazdat e ballit

Të shokut tim dëshmor

Në atë lapidar prej guri








PO


Në portat e zemrës

Një krismë

Një dridhje

Bukuria që vret erdhi

Dallgë-dallgë deti

Gurë-gurë shkretëtira

Kam frikë

Se na mbytë mëria

Tokën e kam

Edhe kullën

Edhe lirinë

Breza hyni në valle

Edhe hieroglifët

Bulëzuan nga hiri i përgjakur

Dhe krejt kjo

S’është beteja e fundit

Fosilet

Nëpër rrënjë u lidhën zinxhirë

Mos t’i merr era

E t’i bëjë hi në  shkretëtirë



METEOR DRITE

(Dëshmorit Habib Zogaj-ARBRIT)


Syri yt Arbër

Si sytë e shqiponjës

I bukur si ylberi

Mbi lumin e Valbonës

Lavdi e Lirisë

Gdhendur dhe në gur

Shtat e dorë e Arbrit

Shtizë e shtat në  Flamur

















NË  TIVAR


Plumba në gjoks

Thika pas shpine

Shqiptarit

Korba dhe xhelatë

Gjaku rrëke

Tivarit

Por lindëm përsëri feniksë

Dhe sot jemi të gjallë

O korba të zi

O i kuqi Tivar.

Të rënëve lavdi

Lavdi gjer në diell

Xhelatëve tradhti

Tradhti gjer në ferr










LULËKUQET MBI VARRE 


Malësori me xhubletë

Mbi supe plotë halle

Ndali pak haprimin

Te mali me tri varre

Si ylber i rrinte shalli

Heq xhurdinë e la mbi gurë

Tri lulëkuqe la mbi varre

Mbi tri varre la flamur

Oshtimë nga shkëmbi erdhi

Tri lule tri kurorë

Tre engjëj drite

Tre trima tre dëshmorë












1999 DIMRA


Djerrina e Bllacës

As teatër

As varr 

Blerina i binte një kakute si fyell

Flakoni këndonte këngën

“Oj molla e kuqe

A ma gjen një nuse”

Në djerrinë

Mbi kasollet e najlonit

Shiu plumb shembte kulmet

Engjëjt dhe yjet

Sy me sy

1999 dimrat u thyen

Terri u bë dritë

Krisma e maliherit

Natën e bëri ditë








KLASA E IV 16


Deri në atë vatër

Ecnim nëpër gurë

Errësira nën diell

Thyhej mbi flamur

Si një qiell me diell

Si yje polarë

Në shtigjet e dritës

Skalitur me ar

E IV 16

Kërkonte liri

E flaknim errësirën

Për do dritë në  sy













E PRITA


Nëpër shekuj

Mbi hirin e zjarreve kurrë  të fikura

Edhe foshnjat belbëzonin

Atdhe toka ime

Që tremijë vjet

Drenica i nis dasmat me krisma

Kosovës ia përkëdhel ballin kënga

“Thërret Prizreni mori Shkodër”

Te Ura e Fshejtë

Ajkuna flet me zërin e gurrës

Aty shërohen miopët

Me himnin “Pak dritë  të lutem”

E prita

Për secilën pikë gjaku

Edhe poeti e pagëzoi kryeveprën

“Pavarësia ime”








BIOGRAFIA E DRITËS


Nga dëftesa e kallur

E hoqa pak shkrumb pak hi

Si fanar pas mjegullës

Rrezatonte shkronja D

Shkretëtirave

I lashë shatë palë  lëkura

Te një gur

E skalitur shkronja R

Në aeroportin e ri

Udhëtarët kishin marramendje

Horizontin e tundën duke u përkundur

Piloti mbante inicialen I

E puthëm tokën

Si bukën

Prej sot betohem në dhe

Dalja ishte te shkronja T

Në kullë

Era e shfletonte

Një libër

Që u hap te shkronja A



HESHTJA U BË  KRISMË

(Aktorit Bekim Fehmiu)


Edhe në skenat plot mjegulla

Mbledhësi i puplave

Kthehet në vatër

Hi ylber diell

Një jetë të  tërë

E mbajte peng dashurinë

Për një copë urnë

Për gurgullimat e Lumbardhit

Në teatrin kafaz prej hekuri

Luaneshës ia mësove gjuhën e hyjnive














NUK VDES


“ARBRI” H Z e mbron Arbrin

Arbëresha mbi një gur

Këmishën e përgjakur

Do ta bëjë Flamur























DASMA 


Me këngën e krismave

Vasha bëhej nuse

Toka edhe lulet

U bënë të kuqe























KËNGA


Dil shikoje Nëno

Një skifter të  gjallë

Bashkë me rreze drite

Ngrihet në lapidar























DRITA


Kur e nisen luftën

Arbri dhe Ismeti

Pse Luzhnicë u dridhe

Si me të ra tërmeti?























SHQIPËRIA


Do gjymtyre t’i prenë

Me shpatë e me thikë

Por sot mblidhi krahët

Sepse terri t’u bë  dritë























BASHKIMI


Njëri nga Lladroci

Tjetri nga Kumanova

Herë thërrisnin Shqipëria

Herë thërrisnin Kosova























VLORA MË  1997


Dikur kështjellë burrërie

Dasmorë me Flamur

E sot

Pse e përgjakur Vlorë

Pse të rrjedhë  gjaku gurrë

Lokemadhe mbahu

Rrënjë e shtat Shqipëri

E kuqe nëpër terr

Me gjak në liri

Kush të sjellë  tërmete

Në stinën me behar

Ai djalli që do varre

Ai s`të do të gjallë

Por nuk shembet Korabi

Me shtatin gjer në diell

Nga gjaku i lirisë

Lulëkuqe në pranverë







KUR ...


U përkula gjer në tokë

E  putha e qava

Si i dehur belbëzova

Të falem o dhe!

Te “Syri i Kaltër”

Lisa të vrarë nga rrufetë

Thirra gjer te retë

Të falem o diell!

Kur i lexova do germa në  gurë

Loti m’u bë rigë

Nëpër shkrumbin e buzëve ofshana

Ju falem o varre!













VIOLINA PA TELA


Pse të ka vrarë  heshtja

Si qyqe mbi ferra

Pse s’ma vret vetminë

Violina ime pa tela

Kamertonin e mbyt pikëllimi

Shpirti një këngë pret

Në cilën notë  t’u dogj melodia

Heshtja sa më vret

E sa kohë e egër

Syri dritë nuk ka

Unë dhe violina

Me dhimbjen sa kala.

As harku nuk hingëllon

Në violinën pa tela

As dielli më nuk ngrohë

Pres e pres pranvera












NËPËR DALLGË  DASHURIE



















































ALGE E BLERTË  NË GUR  


Unë jam personazh te „Titaniku“

Që lutesha

Të shterin detet

Të bëhem alge e blertë  në gur

Unë jam stalaktit i zvarrë

Edhe stalagmit i thyer furtunave

Duke i brejtur me dhëmbë shekujt

Deri te puthja prej flake

Unë jam në Detin Marmara

Duke e kërkuar dashnoren syshkruar

Ikur nga dasma

E martuar me valët

Unazën 585 e le të varur

Te lisi i thyer

Të njomur me lotët e turbullt

Dhe bëhem alge e blertë  në gur 








KAM FRIKË


Kur ec

Udhëve me kalldrëm

Le të thyhen taket

Në hapin e gabuar

Kur ka erë të fortë

Kam frikë

Mos t’i merr gërshetat

E bëhesh ylber

Sonte

Lutem të bjerë  shi i madh

Nëpër dritën e vetëtimave

Ta gjej emrin te porta prej druri

Kam frikë

Se vërshohen fushat

Na humb kashtën nën qershi

Atë shtratin e kujtimeve

Kam frikë

Se nuk takohemi

As në Detin Marmara

E rrënohet Ura e dashurisë



I NDEZA DY KANDILA


Pres të pres

Kur do të trokasësh në portë

Më zuri frika se ke humbur udhën

I ndeza dy kandila për dritë

As natën e dytë nuk erdhe

E kujtova fatin e Rozafës nën gurë

Njëmijë herë u luta

Ta shuash etjen te Ura e Fshejtë

Sonte pres e dridhem

Kam frikë

Për kohën kur duheshim dikur

Dhe i ndeza dy kandila për dritë

Kam frikë

Se mos po ngujohem

Nën strehë

Rituar nga riga loti








UNË  DHE LULJA


Lule mori lule

Sa mirë paske çelë

Po në shpirtin akull

Pse s` vjen pranverë

Lule mori lule

Pse ke ra për dhe

Isha me buzëqeshje

E buzëqeshja m’u pre

Petalet t’i mblodha

U bëra pelin

Plagë e trup i paske

Si Atdheu im













METEORI I DRITËS


Do shtëpi përdhese

Mbuluar me terr

Mësuesi meteor

Kërkonte pranverë

Shkollës i hap portat

Të mbushën plotë  dritë

Mësuesi meteor

Në diell i mban sytë

Udha si në ferr

Mbi lumë asnjë  urë

Mësuesi meteor

Nuk pajtohej kurrë

Përtej do shkëmbinjve

Të qarë si me thikë

Mësuesi meteor

Shikonte do dritë






NËPËR DALLGË


Kënga e gurrës përkëdhel malet

Ecja zbathur në atë  gur

A e sheh biondinën time

Dy gërsheta i mban mbi shpinë

Më tej deti plot me dallgë

Lot i rëndë më  ra në sy

Mos je bërë nuse me valën

Mos po luajnë këto dallgë  me ty

Si fëmijë i lemerisur

Kur me vaje të thërret në emër

Në atë gurin në  buzë të detit

Krejt memec por thirra zemër

Ushtoi deti shkrepat malet

Zëri yt jehonë në  qiell

Kur thirre shpirt e zemër

Ikën retë e doli diell








BRIGJET


Mbrëmë të prita

Thashë

Mos është rrënuar ura

Që lidh brigjet

Statujë e gjallë  u bëra te pragu

Vetmia u bë shungullimë  nate

Kujtoj fatin e Rozafës

Nën gurë

Të pres

Edhe një shekull

Kam frikë

Se ma vret dashurinë













ME DRITËN E YJEVE


Në urnën e parë

Bukuria e jote

Dhe malli im

Bleroheshin nga hiri

Sot e mësova

Në takimin me ty

Prushin e zjarrit

Flakën e dashurisë

Mos ik syzeza ime

Harrimi është krejt si vdekja

Vetëm hijet bëhen portrete

Me anemi në buzë

Sy me sy

Takohemi

Në planetin

As tokë as diell








E DI SE


Mos e lexo

Biografinë e Van Gogut

Bota dëgjohet edhe me zemër

E di se në vetmi bëhesh hiri

I shpirtit që digjet

Në shtratin e blertë

Rritet lulja e kujtimeve

Me lot e mbush akuariumin

Të notosh nëpër valë dhimbjeje

I nënshkruaj edhe dy vdekje

I thyej edhe oazat e gëzimit

Vetëm

Të bleroshet lulja e dashurisë

Ndoshta shtrigat e natës

Të morën në lojë

Buzëqeshjet

Nëpër vërshime dallgësh







NËPËR DALLGË  DASHURIE 


Nuk e di

Cilat nota t’i shkrehi

Në pentagramin

E këngës së vajtimit

Cilat fjalë t’i them

Kur nuk je në kullë

As nuk pëshpërit

Për vetminë dhe parajsën

Mos më shpëto

Edhe nëse mbytem

Duke e kërkuar unazën e këputur

Nëpër dallgë dashurie













A JE


A je zog

Te lumi i thatë

Apo ku e mësove

Heshtjen e këngës

A je lule

Apo fotosinteza e dritës

Ta bëri bukurinë

Krejt nur

A je ylber

Apo ku e mësove

Zërin e gurrave

Ku shkrehen dashuritë

A je rrufe

Apo ku i mësove

Krismat e gëzimit

Kur lindin foshnjat

A je engjëll apo ...

Pse ma mësove

Dhimbjen

Dhe ofshamën për ty


DIALOGU  I  FUNDIT


Më shikon në sy

E  thua me inat

Nuk jam e bukura e dheut

Dhe ik

Lufto

Derisa të thyhen shpatat

Dhe lidhemi me kërpnaja malesh

Unë humb si hije

Gabim

Njëmijë herë gabim Besa

Kurrën e kurrës s’  të le

S’ kam parë bukuri më qiellore

Dhe u shkreha në gaz

Në buzëqeshje diellore











LULEDIELLI  


Nëse të duhen

Shkëndija drite

Edhe në ferr

Merr nga shpirti im prush

Biografia e vullkaneve

Është zjarri

Loti im

Ngrirë në bebëza

Mos e thyej

Vazon prej qelqi

Shikoje lulediellin

Nëpër dritë

11^2












NATA


Në cep të dritares

Një yll ndriçon

Vetëm një sy gjumë bëra

Krejt ëndrra bukuria jote

Në shtratin me pupla të bardha

U deha nga dhimbja

Krejt nata

Vaji im

Edhe pas ëndrrës së  keqe

Nuk gjeta strehë nën flokët tu

Do lulebore

T’i solla në shtratin varr













UNË  E DI


Biografinë tonë

Mbuloje me borzilokun e thatë

Nuk jam vetëm

Me vaj në buzë

Kam veshur kostumet e bardha

Të bëhem dhëndër si Romeo

Si kandili i Naimit të  digjem

Shtegun ta kesh me dritë

Unë

Jam Sizifi memec

Me guri në qafë

Me diell pas shpine

Unë

Shkrumbohem

Nëpër dritën e kandilit që digjet

Kallën buzët moj Era







IKJA JOTE


Kur kositeshin livadhet

Unë merrja ujë  me buri

Ti ma zure shtegun

Ti Era ma bëje me sy

Rrushi ishte pjekur në  vreshta

Unë ta fala një  kalavesh rrushi

Aty m’i puthe sytë

Atëherë më dogji prushi

Era kurrë s’u pamë

Skutave të kësaj bote

Ah si më djeg ai zjarr

Ai prush nga buza e jote













NËSE E DASHURON POETIN


Nëse e dashuron poetin

Thyeje pasqyrën e gjatë  sa trupi

Bukurinë e syve

E gjen në vargun e parë

Nëse e dashuron poetin

Mësoje akupunkturën e dhimbjeve

Në secilën shkronjë

Portreti yt kallet

Nëse e dashuron poetin

Mos e kërko

Në mobilin pa numra

E fton kënga e vargut

Nëse vdes poeti

Mos e qaj

As një pikë loti

Mos e derdh për të



Ai ka vdekur duke kënduar






TAKIMI BUZË  DETIT


Dy lot m’u rrokullisën

Si gurrë nëpër faqe

Ishin këngë nga zemra

Për ty moj tiranase

Kur kalova detin

Peng më mbet një  mall

Ai zëri kur më thoshe

Djalë more djalë

Shpatet plot ullinj

Kopshtet dardhë e molla

Buzëqesha si me hënën

Me vashën nga Tropoja

Anë me anë ranë  rreze

Rreze dhe mbi gurë

Vëlla e motër në valle

Në valle me flamur








PËRTEJ DETIT


Të shkrova vargje

Prozë dhe elegji

Për fytyrën si dielli

Për dy sytë e zi

Të thura dhe këngë

Kam frikë se gabova

Pse ma bëre vaje

Këngën që këndova

Dhe kur të mallkoja

Thashë mos raft as mbi gur

Unë humba tej detit

E ti s’më thirre kurrë

Sytë kurrë s’  m’u thanë

I ka përlagur loti

Ani pse s`më flet

Unë them të ruajt Zoti








LULEBORA


Lule mori lule

Me atë shtat të  hollë

Si s’të thyen era

Si rritësh nën borë

Edhe ti e bardhë

Por pranverë sjellë

A gëzohesh si unë

Kur rrezon ai diell

Lule mori lule

Dhe e ngrirë nën akull

Na thua e buzëqeshur

Diellin e keni afër













ANI MORE ANI


Derën e lashë hapur

Të prita mor burrë

S’paske lëvizur nga shtrati

Qenke bërë si gur

Ani more ani

Jemi kështu si jemi

Po s’i mbollëm lulet

Ferra do të kemi

Kopshti si shkretëtirë

Sofra do jetë thatë

Kot i lëpinë buzët

S’do kërkosh mjaltë

Ani more ani

Mos harro këto fjalë

Pa punë nuk ke dritë

Djalë more djalë








NUK JAM UNË


Nuk jam unë krejt vargu

As shpirti i djegur

As s’e dashurova Besën

Por Besarti ma pikëlloi lapsin

Nuk jam unë ai vreshtari

As nuk vjela rrush

Por te penda ime qau

Unë ai dikush

Nuk qesha unë tërë  jetën

Por mbjella buzëqeshje për ty

Dashurova edhe unë dikur

Atë me sytë e zi

Unë nuk jam i tëri

Si në vargun e ri

Por unë jam shpirti yt

I djegur për ty

Unë jam vetëm unë

Me shpirtin pa mur

Pa ty jam vetmia

Në vetmi jam gur



BEGATITË  TEMATIKE DHE FIGURATIVE TË POEZISË

  Ambienti rurale me të gjitha begatitë e saj, duke filluar nga burimet e ujit të freskët, blegërima e qengjave, loja e fëmijëve, bashkë me fyellin e bariut gjer ke agimet në vatër – janë disa nga subjektet lirike të poezisë të përmbledhjes “Loja mbi gurë” e poetit Liman Zogaj, duke shpreh kështu një nostalgji për të kaluarën jo të largët. Autori vazhdon t’i numërojë edhe disa objekte të kësaj natyre siç janë: sofrat e shtruar  në oda, flaka e prushit në oxhak, krisma e dasmave, lotët në vdekje, bekimet e nënave,  buzëqeshjet e vashave nën qershi, një vrap kali pa jele, ogiçi bri dredhur,  gurgullimat e krojeve dhe së fundit agimet në vatër. Kjo nostalgji hetohet edhe në disa poezi të tjera. Dhe  jo vetëm kaq. Poeti  angazhohet edhe për trajtimin e shumë çështjeve dhe probleme që e preokupojnë njeriun tonë dhe botën e tij të brendshme. Kjo bie në sy në të gjitha poezitë e tij të ndara në katër cikle, sipas motiveve që trajtojnë ato: ”Mbi flatra të shqiponjës”, “Më ka marrë malli”, ”Loja mbi gurë” dhe “Nëpër dallgë dashurie”. Siç shihet edhe nga vetë titujt e cikleve, subjektet lirike të kësaj poezie janë të larmishme. Janë këto krijime frymëzimesh sa subjektive aq edhe shprehje e botës njerëzore, që do të thotë se poeti  synon  thurjen e vargjeve që nuk kufizohen vetëm në botën e vet të mbyllur, por ato frymojnë edhe për atë të përgjithshme.

  Vargjet poetike të këtij poeti gjejnë frymëzim në tema të  preferuara siç janë, bie fjala, e kaluara me të gjitha traumat që ka sjellë nëpër valët e jetës, pastaj poezitë  për problemet e përgjithshme, ato ku i këndohet luftës dhe lirisë dhe së fundit poezitë e dashurisë.

  Për Liman Zogajn tema e mërgimit është burim i pashtershëm i frymëzimit, si edhe tek shumica e poetëve të tjerë, e sidomos e atyre që  jetojnë dhe krijojnë në kurbet. Kjo plagë e shoqërisë sonë sjellë edhe tragjedi në familjet e mërgimtarëve:

   Kurrë mërgimeve

      Nuk desha djep

      As sot nuk dua varr

            (Poezia: “Lot mbi arkivol”)

Ose

      A  jam unë më korb

      A ti o det i zi

      Pse mbi valë më le

      Kur vdes mërgimi në ty

               (Poezia: “Korbi”)

  Duke medituar për çështje të ndryshme, poeti Liman Zogaj, vjen te përfundimi se lufta është e tmerrshme, por nganjëherë është shpëtimtare për njerëzit qe kanë vuajtur nën okupimin e armikut. Kjo ndodhi edhe në luftën e fundit kur hordhitë serbe ikën me bisht nën këmbë sepse:

      1999 dimrat u thyen

      Terri u bë dritë

      Krisma e maliherit

      Natën e bëri ditë

            (Poezia: “1999 dimra”)

  Në  këtë vazhdë ai do të këndojë edhe për luftëtarët e patrembur që ranë në altarin e lirisë për të mbetur të pavdekshëm, si bie fjala, Habib Zogaj – Arbri, të cilit i është kushtuar edhe poezia “Meteor drite”.

  Edhe një temë tjetër behët frymëzim i poezisë së  autorit të përmbledhjes “Loja mbi gurë”. E kjo është çështja e bashkimit kombëtar shqiptar, ëndërr e vazhdueshme e popullit të ndarë në disa shtete. Madje një poezi e tij edhe është titulluar “Bashkimi”:

      Njëri nga Lladroci

      Tjetri nga Kumanova

      Herë  thërrisnin Shqipëria

      Herë  thërrisnin Kosova         

                (Poezia:”Bashkimi)

Për të  dëshmuar kështu se kjo ëndërr një ditë do të behet realitet, gjë që është e pashmangshme në të ardhmen.

    Në ciklin e fundit të këtij vëllimi poetik të poetit Liman Zogaj i gjemë poezitë në të cilat i këndohet dashurisë, kësaj temë të pashtershme për të gjithë  poetët e të gjitha kohërave dhe vendeve. Për këtë autor dashuria është e shenjtë, është diç që të tronditë, diç që të kallë dhe nuk të lenë të qetë:

      Sonte

      Lutem të bjerë shi i madh

      Nëpër dritën e vetëtimave

      Ta gjej emrin te porta prej druri

            ( Poezia: “Kam frikë”)

  Poezitë  e kësaj përmbledhje  janë të shkurta dhe koncize, të thurura  me metafora dhe figura të tjera. Të gjitha këto e bëjnë këtë poezi  të lexueshme dhe të kuptueshme për të gjitha shtresat dhe moshat e lexuesve.


Prishtinë,

Tetor, 2010.                            Ali D. Jasiqi

SHËNIME PËR AUTORIN


   Liman Zogaj lindi më 1960 në fshatin Lladroc të Kosovës. Mësimet e para i mori në fshatin e lindjes, ndërsa shkollën e mesme – Drejtimi Biologji-kimi, e mbaroi në Ferizaj. Ka studiuar letërsinë dhe gjuhën shqipe në Fakultetin filologjik të Universitetit të Kosovës në Prishtinë.

   Me krijimtari letrare filloi të merret që nga shkolla e mesme, duke i botuar krijimet e tij në “Rilindja”, “Bota e re”, “Zëri i rinisë”, si dhe faqet e gazetave dhe revistave të tjera. Poashtu ka botuar shkrime poetike edhe në revistat dhe gazetat e kohës në Shkup, Shqipëri, e tjerë.

   Limna Zogaj shkruan poezi, pjesë teatrale, por merret edhe me gazetari dhe regji. Tekstet teatrale dhe regjit e bëra nga ky krijues janë  interpretuar dhe janë shpërblyer në festivale serioze teatrale në Kosovë.

   Që  nga viti 1983 j3ton, punon dhe krijon në Gjermani, ku ka themeluar dhe ka udhëhequr vatra kulturore të mërgimtarëve tanë  bë: Shvelm, Enepetal dhe Essen, për ta begatuar jetën kulturore për shqiptarët e mërguar. Tash e disa vite Liman Zogaj aktron në Teatrin Gjerman në Essen.

   Krijimet poetike të këtij poeti janë prezantuar në Antologjinë  e poezisë me titull “Metafora e arratisur”, botuar në  Tiranë më 2003, si dhe në Antologjinë “Asht e gjak Arbërie”, botuar në Gjermani në vitin 2007.

   Liman Zogaj deri tash ka botuar këto vepra poetike:

   1. “Kosovë nuk ta mora diellin”, Tiranë, 2007

   2. “Shtigjet e dritës” , Prishtinë  2009 dhe

   3. “Loja mbi gurë”, Prishtinë, 2010.

   Ky autor ka në dorëshkrim edhe disa vepra të tjera, që  pritet t’i botojë në të ardhmen.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen